av Diabolics » 12 november 2018, 19:02
Om HV skall vara något att ha detta år så gäller det att vi är som bäst när vi möter topplagen. Kan vi, pga oklar mental tankevurpa, hitta till våra högstanivå mot de som för närvarande spelar bäst, så kan jag ha överseende med ett par plattmatcher mot tippade bottenlag så länge man med god marginal hamnar på slutspelsplats och således möjliggör att man till slut får in ankorna i rad.
Hösten innan sm-guldet var, som ni minns, inte heller mycket att hänga i julgranen. Det tog tid att hitta ankorna. Det gjordes väl egentligen inte förens i januari-februari det året.
Är detta ett sådant år, när de spelare som hittills underpresterat, till slut hittar sin plats, eller är detta det sista vi ser av Lindbom i HV?
Många av er har redan bestämt er för att det borde vara så, men det är helt irrelevant vad ni tycker. Jag har själv inget emot att bryta med Lindbom idag. Jag är inte lika säker på övriga medskyldiga. Men som sagt, vad vi tycker är irrelevant.
Jag gissar att Lindbom fortsatt har ett förtroende, kanske 5-10 matcher till, sen händer nog något. Jag skulle inte bli förvånad om Lindbom själv ställer sin plats till förfogande innan någon kräver hans avgång.
Jag tror på vinst mot tråklule, de är aldrig ett topplag, oavsett hur många poäng de har, de är ett looser-lag från en av sveriges i särklass tråkigaste städer.
Kolan: "Det svider väldigt mycket att vi åkte mot Linköping. Mot Linköping liksom. Det är ju ingen vinnarförening över huvudtaget"