Omgång 21: HV71 - Mora IK

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Quila, Diabolics, shitkicker, Robert.76, Andersson711

Re: Omgång 21: HV71 - Mora IK

Inläggav mrnorrland » 1 december 2021, 22:37

Diabolics skrev:många caps lock-knappar som är intryckta permanent nu..... :?

DEN HAR FASTNAT
mrnorrland

Inläggav Bluebulls75 » 1 december 2021, 22:39

Hv-hjärtan, my assss!!
Fuskbygge deluxe...
Lindbom status på S&S alla ska bidra till ingenting
Bluebulls75

Inläggav eisbjern » 1 december 2021, 22:39

Herkie82 skrev:
eisbjern skrev:Ropas mycket på förstärkningar osv här inne, och jag håller med -laget är för tunnt som det ser ut nu. Men samtidigt: det ska gå att få ut enormt mycket mer av laget vi ställer på isen. Det funkar inte att åka runt och fisa på halvfart bara för att man möter Mora. Jobbar man inte stenhårt 100% varje byte, varje match så är man fanimig inte förtjänt av att bära tröjan.

Det kommer gå att få ut brutalt mycket mer om konkurrensen ökar. Om alla får kriga för sina minuter på isen så kommer det bli bättre. Det absolut sämsta som kan hända om vi värvar in en stark 2a femma till är att vår nuvarande 2a femma blir 3e femma och det duger den gott till. Vad finns det ens som är negativt med det?

Säger inte att värvningar inte behövs. Vad som oroar mig är dock vad som händer när denna nya 2a-kedja börjar glida på hälarna, slarva och vara allmänt loja? Värvar vi en till då? Att åka runt och såsa hör inte hemma i denna klubben, konkurrens eller inte. Och där måste kravställningen upp rejält, för nu börjar det tyvärr se otäckt likt förra året ut.
Ordningen är återställd.
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav 15:48 » 1 december 2021, 22:40

mrnorrland skrev:
15:48 skrev:3 poäng ner till Björklöven nu. Var nyss 11. Västerås, Löven och Modo härnäst. Luktar lång, djup formsvacka…Värvningen av Thermell känns som en megaflopp just nu. 0 poäng, 4 gjorda mål på 3 matcher och ett PP som är vilset…

15 FÖRE VÄSTERÅS, GÅR FORT TILL VI ÄR UNDER SLUTSPELSPLATS. NE ÅTGÄRDER MÅSTE GÖRAS NU. VISST VI KOMMER FÖRLORA MATCHER MEN INTE 3 IRAD PÅ DETTA SÄTT. NE KRISEN ÄR TOTAL I KLUBBEN OCH MAN ÄR LIKA FÖRLAMADE SOM FÖRRA ÅRET DÅ MAN VÄGRA AGERA OCH LÄT DE GÅ LÄNGRE OCH LÄNGRE OCH LÄNGRE OCH MAN RULLAR FORTFARANDE TUMMARNA

Om jag ska säga mot emot mig själv lite så tycker jag ändå vi gör en ganska bra förstaperiod. Skulle avgjort matchen där men det är vi inte kapabla till just nu. Därefter sätter vi oss själva i skiten på ett vidrigt sätt…
15:48

Inläggav eisbjern » 1 december 2021, 22:41

Windom Earle skrev:Jag tycker ändå att det är bra att det kommer en mini-kris nu. Bättre än i februari innan slutspelet eller ännu värre i slutspelet. Detta borde föra att man ifrågasätter sig själva och "skaffar bättre vanor" som man säger.

Sen kan jag lösa problemet, förra säsongen skaffade jag CMore och fick sr HV71 rada upp förluster. I år har jag lyckats pricka in förlustmatcherna genom lånat abonnemang. Så nu återgår jag till stats.swehockey.se. Ni får se en vinst pö fredag.

Hjälte. Skönt att se att någon tar ansvar för haveriet.
Ordningen är återställd.
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav frippe-borås » 1 december 2021, 22:41

Det ser exakt likadant ut oavsett vilka coacher vi haft i båset. Det är Hults jävla fel alltihop och han som ansvarar för truppen.
Kan lova att Hult såg Kokkonen och Thörngren som stora poängspelare i Allsvenskan.

Wilander och Lindbom måste avskeda Hult nu. Det står ju på hela HG ”Finn ett fel” Alla andra har fått gå men han får harva vidare med sin loosermentalitet. Hur i helvete har karln kunnat överleva som SC i så många år utan några som helst resultat i en förening som ska vara med och tävla om SM guld? Vad har han tillfört överhuvudtaget?

Sen till alla som tycker att det är bra för Hv71 att det kommer förluster. Det är absolut inte bra för vi har ett lag återigen av gamnackar. Finns ingen som tar tag i det överhuvudtaget. Såg exakt likadant ut ifjol, oerhörda problem att göra mål och otroligt dåligt försvar. Naivt och tror vi är en stormakt fortfarande och precis allt är Hults och hans gamla maffia. En fick vara kvar och styra och verkar göra det med järnhand. Vad gör Wilander och Lindbom ? Ser man inte problemet?
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Herkie82 » 1 december 2021, 22:44

eisbjern skrev:
Herkie82 skrev:
eisbjern skrev:Ropas mycket på förstärkningar osv här inne, och jag håller med -laget är för tunnt som det ser ut nu. Men samtidigt: det ska gå att få ut enormt mycket mer av laget vi ställer på isen. Det funkar inte att åka runt och fisa på halvfart bara för att man möter Mora. Jobbar man inte stenhårt 100% varje byte, varje match så är man fanimig inte förtjänt av att bära tröjan.

Det kommer gå att få ut brutalt mycket mer om konkurrensen ökar. Om alla får kriga för sina minuter på isen så kommer det bli bättre. Det absolut sämsta som kan hända om vi värvar in en stark 2a femma till är att vår nuvarande 2a femma blir 3e femma och det duger den gott till. Vad finns det ens som är negativt med det?

Säger inte att värvningar inte behövs. Vad som oroar mig är dock vad som händer när denna nya 2a-kedja börjar glida på hälarna, slarva och vara allmänt loja? Värvar vi en till då? Att åka runt och såsa hör inte hemma i denna klubben, konkurrens eller inte. Och där måste kravställningen upp rejält, för nu börjar det tyvärr se otäckt likt förra året ut.

Nej man gör som de flesta föreningar brukar göra med slapptaskar. Antingen A: Slänger upp dem på läktaren tills de lämnar självmant eller B: Man ger personen kicken och visar de andra vad som händer om man tycker fisfart räcker i HV.
Herkie82

Inläggav lejacques » 1 december 2021, 22:46

eisbjern skrev:
Herkie82 skrev:

Nej, så är det ju. Man kan inte värva i all evighet. Det har man varken tid eller ekonomi för. Men som det sett ut de inledande 20 omgångarna, och som nu blir extra tydligt i och med skadorna så har vi inte helt enkelt tillräcklig med spets från andrakedjan och nedåt. Så vi behöver verkligen en helt ny andrakedja. För vi kan inte gå in i ett slutspel och sätta vårt hopp till att Vesel, Foppa och Huhtala fixar biffen och på det håller sig helt skadefria.

Sen det där med kravställning. Den kan man ju fixa rätt lätt, genom att markera mot spelare som inte har i laget att göra. Typ bryta kontrakt och på så sätt skicka signaler.

Det blir liksom komiskt när en spelare som Kokkonen står och snackar om att laget inte kommer upp i nivå, när han själv inte kommit upp i nivå på två säsonger nu.
3/3 2022 – början på vändningen
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Andersson711 » 1 december 2021, 22:46

Jag kan inte smälta detta.
Vi jagar kvittering och skickar in Kokkonen.
Även Hybris-Bertov får vara med och jaga.. Lägger ett blindpass bakom ryggen som ger 1-3.

Jag mår sämre av att vara HV-supporter idag än jag gjorde den dagen vi ramlade ur.

Förruttnelsen i föreningen är total. Johan Hult sitter safe och står och flinar i HVTV i periodpauserna medans föreningen bryts ner och bryts sönder. Tack Johan. Tack HV71.

Jag ska sluta tjata på förändringar för jag vet att dom inte kommer.
Jag ska bara sitta hemma och hoppas på mirakel. Jag orkar inte mer.

Fan.
Andersson711
Moderator

Inläggav Macce » 1 december 2021, 22:49

Andersson711 skrev:Jag kan inte smälta detta.
Vi jagar kvittering och skickar in Kokkonen.
Även Hybris-Bertov får vara med och jaga.. Lägger ett blindpass bakom ryggen som ger 1-3.

Jag mår sämre av att vara HV-supporter idag än jag gjorde den dagen vi ramlade ur.

Förruttnelsen i föreningen är total. Johan Hult sitter safe och står och flinar i HVTV i periodpauserna medans föreningen bryts ner och bryts sönder. Tack Johan. Tack HV71.

Jag ska sluta tjata på förändringar för jag vet att dom inte kommer.
Jag ska bara sitta hemma och hoppas på mirakel. Jag orkar inte mer.

Fan.

:cry:
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav eisbjern » 1 december 2021, 22:54

lejacques skrev:
Nej, så är det ju. Man kan inte värva i all evighet. Det har man varken tid eller ekonomi för. Men som det sett ut de inledande 20 omgångarna, och som nu blir extra tydligt i och med skadorna så har vi inte helt enkelt tillräcklig med spets från andrakedjan och nedåt. Så vi behöver verkligen en helt ny andrakedja. För vi kan inte gå in i ett slutspel och sätta vårt hopp till att Vesel, Foppa och Huhtala fixar biffen och på det håller sig helt skadefria.

Sen det där med kravställning. Den kan man ju fixa rätt lätt, genom att markera mot spelare som inte har i laget att göra. Typ bryta kontrakt och på så sätt skicka signaler.

Det blir liksom komiskt när en spelare som Kokkonen står och snackar om att laget inte kommer upp i nivå, när han själv inte kommit upp i nivå på två säsonger nu.

Enig. Men vill mena att med tillräckligt taskig attityd spelar det ingen roll vem vi plockar in. Någonting måste göras åt inställningen på isen snarast - annars riskerar värvningarna att bli förjäves. Minskad speltid och toppning av laget i slutminuterna är ett bra första steg, men Samuelsson verksr inte heller han tro på aktiv matchning....
Ordningen är återställd.
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav Zico » 1 december 2021, 22:55

Kritiken mot Kokkonen är monumental härinne. Hult sågas också. Men är det ingen mer än jag som undrar var Tyler Vesel, Tommi Huhtala, Martin Thörnberg, Marcus Davidsson, Christoffer Törngren och Chad Billins har hållit hus såväl i kväll som i Kristianstadmatcherna. Dessa herrar förtjänar precis lika mycket kritik som Kokkonen. Alla var lika usla. Det vill nog till att Wilander slänger upp en jävla massa pengar att förstärka truppen, för det här laget, med det här spelet, kommer inte att räcka till en SHL-plats.
Zico

Inläggav mrnorrland » 1 december 2021, 22:57

utspelade i 3 matcher irad av 2 bottenlag i allsvenskan detta är inte bra total kris som är i samma dignitet som förra året. hult spelide har äntligen slagit in i årets upplaga
mrnorrland

Inläggav Bluebulls75 » 1 december 2021, 22:58

På nåt märkligt och mirakulöst sätt kommer Hults tröja hänga i taket tillslut....
Bluebulls75

Inläggav lejacques » 1 december 2021, 23:02

eisbjern skrev:
lejacques skrev:

Enig. Men vill mena att med tillräckligt taskig attityd spelar det ingen roll vem vi plockar in. Någonting måste göras åt inställningen på isen snarast - annars riskerar värvningarna att bli förjäves. Minskad speltid och toppning av laget i slutminuterna är ett bra första steg, men Samuelsson verksr inte heller han tro på aktiv matchning....

Enig. Attityden måste det göras något åt. Självklart ska det se bättre ut även om vi ställer upp med en skadeskjuten förstakedja, en ineffektiv tredjekedja och två iskalla fjärdekedjor. Lite anmärkningsvärt dock att man inte fixat den där attityden från fjolåret. Man tycker ju åtminstone att Hult och tränarna borde gjort sitt jobb med spelare som var med i fjol, exempelvis Bertov, Kokkonen, Törngren, Nybeck, Andrae, Wennlund. Sen kan det ju också vara en förklaring till attityden. Att man valt att behålla en kärna av ett lag som vann svenskt mästerskap i att vika ner sig och hänga med huvudet.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav aimstar » 1 december 2021, 23:03

lejacques skrev:Wilander sa att det fanns utrymme för 1-2 värvningar, va?

Rätt orolig. För det kommer nog behöva brytas med ett par, tre stycken och värvas in typ fem.

Problemet är ju att marknaden är död...och ja, Hults marknad är nog död, eftersom att hans kontaktnät verkar sträcka sig till att plocka in spelare som varit i HV tidigare, med vissa undantag för namn man känner igen från någon annanstans. Det ger ju ett ganska tunt underlag till att hitta nya spelare. Hur många spelare har Hult "hittat" sen han tillträdde? Borgman? Lehtonen? Det känns inte som att han kommer att hitta något fynd osv, utan han förlitar sig väl på att Petersson ska komma in, att Ullström ska börja lira och att Hjalmarsson ändrar sig och hoppas in i laget efter jul.
aimstar

Inläggav mrnorrland » 1 december 2021, 23:04

lejacques skrev:
eisbjern skrev:
lejacques skrev:

Enig. Attityden måste det göras något åt. Självklart ska det se bättre ut även om vi ställer upp med en skadeskjuten förstakedja, en ineffektiv tredjekedja och två iskalla fjärdekedjor. Lite anmärkningsvärt dock att man inte fixat den där attityden från fjolåret. Man tycker ju åtminstone att Hult och tränarna borde gjort sitt jobb med spelare som var med i fjol, exempelvis Bertov, Kokkonen, Törngren, Nybeck, Andrae, Wennlund. Sen kan det ju också vara en förklaring till attityden. Att man valt att behålla en kärna av ett lag som vann svenskt mästerskap i att vika ner sig och hänga med huvudet.

Attityden är denna som Hult eftersträvar, detta är hans karaktärs spelare
mrnorrland

Inläggav Andersson711 » 1 december 2021, 23:06

Zico skrev:Kritiken mot Kokkonen är monumental härinne. Hult sågas också. Men är det ingen mer än jag som undrar var Tyler Vesel, Tommi Huhtala, Martin Thörnberg, Marcus Davidsson, Christoffer Törngren och Chad Billins har hållit hus såväl i kväll som i Kristianstadmatcherna. Dessa herrar förtjänar precis lika mycket kritik som Kokkonen. Alla var lika usla. Det vill nog till att Wilander slänger upp en jävla massa pengar att förstärka truppen, för det här laget, med det här spelet, kommer inte att räcka till en SHL-plats.

Skillnaden är att Kokkonen va klart sämst i laget ifjol, har fortsatt i samma bana denna säsongen.
Hult är hockeysveriges klart sämsta SC, det behöver inte ens diskuteras.

Gällande de andra håller jag delvis med. Vesel har varit fullständigt osynlig.
Huhtala, Thörna och Billins kämpar men får inte till det.
M Davidsson och Törngren alldeles för dålig.
Andersson711
Moderator

Inläggav lejacques » 1 december 2021, 23:06

Bluebulls75 skrev:På nåt märkligt och mirakulöst sätt kommer Hults tröja hänga i taket tillslut....

Hockey är ändå ett simpelt spel: 12 män jagar en puck i 60 minuter och i slutändan är det alltid HV som förlorar samtidigt som Johan Hult blir erbjuden en kontraktsförlängning.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav shitkicker » 1 december 2021, 23:07

Det som är mest oroväckande är ändå att laget slutat att göra mål. 4 mål på de senaste 3 matcherna.... Spelare som gjorde poäng nyss har helt slutat att producera. Märkligt.

En annan sak som är lite oroväckande är att ingen kliver fram. Det är ju väldigt tydligt nu helt plötsligt varför Vesel inte spelat i SHL, att Huhtala var okänd, att Thörnberg lirat korpen, varför bröderna Davidsson inte haft ren stabil tillvaro de senaste åren, osv. osv. Vad ska till om dessa spelare inte ens klarar av att leda laget för en seger mot ett bottenlag på hemmaplan?

Återigen har HV (med Hult i spetsen) värvat spelare till för stora roller som dom inte är redo att ta. Lindbäck, Bertov, Torp, Nybeck, Wennlund, Wikström, Karlström, osv. osv.

Som jag skrev innan matchen så ska det bli intressant att se hur laget som nu helt saknar SHL-edge ska hantera de kommande matcherna. Delsvaret vi fick ikväll - det är inte ens ett mediokert allsvenskt lag med nuvarande skadelista. 2p ner till Modo nu. Nyss var det 11.....

Spelet är precis lika ofungerande som tidigare, men nu har vi inte ens den individuella skickligheten att luta oss mot. Och bakom den fanns.... tydligen ingenting..... För vi förlorar inte ens med flaggan i topp. Vi blir utspelade och utmanövrerade. Mer eller mindre chanslösa.

Tur att det är långt till slutspelet.....

Svårt att välja glädjen nu.
Jag hoppas kunna fortsätta att välja glädjen…… (även med nubben, men jag är tveksam….)
shitkicker
Moderator

Inläggav lejacques » 1 december 2021, 23:08

shitkicker skrev:
Svårt att välja glädjen nu.

Mörkret. Ridå. Men ja, det är svårt.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav frippe-borås » 1 december 2021, 23:09

Respekten för Hv71 har försvunnit och Hult hockeyn börjar ta vid och med det uteblir resultaten.
Så enkelt är det och vi alla såg det ifjol! Men ändå är det ingen i ledningen som ser det!

Vi hade spets även ifjol som blev blekare och blekare ju längre tiden gick. Likadant nu!
Senast redigerad av frippe-borås 1 december 2021, 23:10, redigerad totalt 1 gång.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav justus3 » 1 december 2021, 23:10

Efter 20 omgångar har herrar

Nybeck
Törngren
Kokkonen
Wikström
Wennlund

Lyckat göra 5 mål ihop!!! De är inte ens i närheten av djup eller spets. Så fort det blev lite skador föll laget ihop som ett korthus :?
Användarvisningsbild
justus3

Inläggav lejacques » 1 december 2021, 23:14

Man kan ju också se det som att Forsberg, Vesel, Huhtala, Önerud och Matson (de två senares roller skulle tydligen kunna tas av andra spelare underifrån...) har gjort 58 procent av HV:s mål.

Fem spelare. Samma spelare har stått för 92 procent av alla HV:s PP-mål.......

Vi har inget djup att tala om skulle jag säga. Däremot en bra spets som gett oss en rad segrar. Problemet är att vi behöver två, tre forwards till som kan leverera.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav shitkicker » 1 december 2021, 23:28

justus3 skrev:Efter 20 omgångar har herrar

Nybeck
Törngren
Kokkonen
Wikström
Wennlund

Lyckat göra 5 mål ihop!!! De är inte ens i närheten av djup eller spets. Så fort det blev lite skador föll laget ihop som ett korthus :?

Ja det är dags att inse att dessa herrar inte kommer att ta nästa kliv i HV71. Jag vet inte om det är rätt väg att gå att bryta kontrakt osv. Men vi får ställa in oss på minst att det kommer att bli mycket svårt att nå säsongens målsättning om vi ska behöva förlita oss på dessa. Jag ser i princip noll uppsida med dessa 5. Antingen var det längesen de visade kvalité eller så har de inte gjort det än....
Jag hoppas kunna fortsätta att välja glädjen…… (även med nubben, men jag är tveksam….)
shitkicker
Moderator

Inläggav Legogubbe » 1 december 2021, 23:34

Återigen va kvällens match ingen större skillnad från dom tidigare matcherna. Så här har det stundtals sett ut hela säsongen frånsett kanske dom 4-5 första matcherna. Skylla på skador kanske funkar då vi saknar målskyttar men vad hjälper det när spelet ser ut som det gör oavsett skador. Man åker runt och skickar iväg pucken all världens väg långt ner i anfallszon sen börjar vi jaga puck. Har vi tur kanske vi orkar jobba tillbaka den och få iväg ett dragskott som landar i bästa fall i magplattan. Så jävla uddlöst och förutseende, klart som fan motståndarna backar hem med 5 man och gör det jobbigt för hv forwards. På tal om dragskott. Jag såg två slagskott under hela matchen, ett från Torp och ett från Törnberg. Är klubborna för mjuka för slagskott eller vad är det frågan om. Jag håller med ett fåtal skribenter här, HV71 kommer Aldrig komma tillbaka med detta spelet. Dessutom är spelet så fruktansvärt likt förra årets fiasko och anledningen till det har vi nog alla svar på. Finn ett fel!
Senast redigerad av Legogubbe 1 december 2021, 23:36, redigerad totalt 1 gång.
Legogubbe

Inläggav Sir Ward » 1 december 2021, 23:35

Nybeck
Törngren
Kokkonen
Wikström
Wennlund

Gunnarsson
Larsson
Torp
Bertov
Törngren

Lyckat göra noll mål ihop!!! De är inte ens i närheten och kontrakten ska rivas :roll: :roll:
2022-09-12
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Sir Ward » 1 december 2021, 23:41

Donald Sandström
Vad var det som hände? HV rasade ihop mot bottenlaget och nu letar alla efter en målskytt

”Mitt kungarike för en häst” skrev Shakespeare i en av sina berömda pjäser.
”Ett kungarike för en målskytt” är kanske inte vad HV-tränarna med Tommy Samuelsson i spetsen utlovar, men för närvarande är det väldigt glest med målskyttet för HV71.

Långa blickar efter en målskytt kanske? Eller två? Här är det Tommi Huhtala som tittar långt. Foto: Axel Boberg, Bildbyrån.

Det fortsätter alltså att gå trögt för HV71 i Hockeyallsvenskan. Om det var blekt och håglöst under långa stunder mot Kristianstad i söndags så var det inte mycket bättre mot Mora i en match där HV återigen förlorade efter att endast förmått göra ett mål.

Därmed har HV71 gjort fyra mål på de senaste tre matcherna.
Tittar man på den här matchen och jämför med den föregående mot Kristianstad kan man nästan lägga karbonpapper mellan insatserna.

Som vanligt förde HV spelet under stora delar. Ägde pucken mycket och skapade också målchanser. Men precis som man gjort i de senaste matcherna så är det helt klart att HV71 har svårt att få fart på målfabrikationen. Det ser hyfsat ut i den första perioden men när man inte får utdelning bleknar det betänkligt i den andra och i den tredje är det riktigt uselt.

Fredrik Forsberg är fortfarande skadad och lär enligt rapporterna inte vara med mot Västerås på fredag heller. Tillsammans med Tyler Vesel har de båda gjort 24 mål under säsongen. Men även Vesel har det jobbigt att få in pucken för närvarande.

Mora är ett bottenlag i Hockeyallsvenskan som har ambitionen att klättra i tabellen. HV71 å sin sida är inte intresserade av att släppa ifrån sig serieledningen någon gång under den här säsongen vågar jag tro.
Då ska det givetvis vara betydligt större skillnad på lagen än det man såg under onsdagskvällen där delar av publiken till slut tröttnade och började bua.

Första perioden var inte bra från HV:s sida, den andra var ännu sämre. Och hade det inte varit för Filip Larssons smått sanslösa räddning i mellanperioden hade det kunnat vara helt jämnt inför avgörandet under de sista 20 minuterna.
Jag ska dock påpeka att HV till viss del är ursäktat. Man brottas med skador på nyckelspelare som hade fått vilket lag som helst att få panik, och man ska också veta att det efter två raka förluster smyger sig in lite osäkerhet, och många gånger tänker man för mycket.

Men att bara göra ett mål mål räcker givetvis inte till att vinna några matcher på.
Istället för att ta skott och skjuta ska pucken spelas ända in i mål och när det inte går heller blir frustrationen ännu större.

Jesper Kokkonen gav HV ledningen i den första perioden och här är i alla fall ett litet glädjeämne. Kokkonen gjorde spelmässigt sin bästa match på riktigt länge. Han har varit ifrågasatt av många - inte minst från mig själv - men här visade han en vilja och ett arbete över banan som vi inte sett mer än sporadiska stunder av.
Sedan gillar jag ju Max Wennlunds hårda arbete och Måns Lindbäcks fart och fläkt. Den tredjeformationen i HV var den som ville och visade mest.

Som alla vet handlar det om att göra mål. Gör man inte mål så är det svårt att vinna matcher. Men återigen, HV skapar mycket men det studsar inte lagets väg och är det något man ska gnälla ännu mer på är det att det saknas ett uppoffrande spel när chanserna väl kommer. ”In i skiten” som en HV-tränare säger...
Där är inte HV för närvarande. Inte tillräckligt heta eller aggressiva. Just nu är det oerhört tunt på isen. Precis som det var på läktaren i den här matchen.

FAKTA HOCKEYALLSVENSKAN
HV71-Mora 1-3
(1-0, 0-0, 0-3)
Första perioden: 1-0 (2.05) Jesper Kokkonen (Emil Andrae/Daniel Norbe).
Andra perioden: -
Tredje perioden: 1-1 (4.07) Filip Björkman (Nils Thomasson). 1-2 (10.08) Johan Persson (Axel Bergqvist/Daniel Ljunggren). 1-3 (19.31) Robin Johansson (Tomas Macintyre).
Utvisningar, HV71: Måns Lindbäck 2, Jonathan Davidsson 2, Tommi Huhtala 2, Marcus Karlström 2, Nichlas Torp 2, Jesper Kokkonen 2.
Utvisningar, Mora: Isak Pantzare 2+2, Lukas Wernblom 2, Emil Oksanen 2.
Skott: 26-25 (12-2, 7-14, 7-9).
Domare: Johan Wedin och Olov Lundqvist.
Publik: 4.939 i Husqvarna Garden.

JP/JNYTTLIGAN
5 poäng: Filip Larsson
4 poäng: Jesper Kokkonen
3 poäng: Max Wennlund
2 poäng: Måns Lindbäck
1 poäng: Daniel Bertov

SÅ STARTADE HV71
Målvakter: Filip Larsson (Jonas Gunnarsson)
Förstafemman: Chad Billins, Victor Sjöholm - Martin Thörnberg, Tyler Vesel, Tommi Huhtala.
Andrafemman: Daniel Bertov, Nichlas Torp - Zion Nybeck, Marcus Davidsson, Jonathan Davidsson.
Tredjefemman: Emil Andrae, Daniel Norbe - Jesper Kokkonen, Max Wennlund, Måns Lindbäck.
Fjärdelinan: Marcus Karlström - Christoffer Törngren, Jonathan Wikström, Pontus Netterberg.
Extraspelare: William Bengtsson-Söderlund
2022-09-12
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Andersson711 » 1 december 2021, 23:43

Sir Ward skrev:
Nybeck
Törngren
Kokkonen
Wikström
Wennlund

Gunnarsson
Larsson
Torp
Bertov
Törngren

Lyckat göra noll mål ihop!!! De är inte ens i närheten och kontrakten ska rivas :roll: :roll:

Hur många mål förväntar du dig från Gunnar och Filip?
Jag hade på förhand inte förväntat mig ett enda så hittills motsvarar dom mina förväntningar sett till gjorda poäng.
Ska man bedöma dom efter deras insats mellan stolparna är jag däremot inte helt övertygad.
Andersson711
Moderator

Inläggav Zico » 1 december 2021, 23:44

Nybeck
Törngren
Kokkonen
Wikström
Wennlund

Om nu rätt ska va rätt så har dessa fem spelare gjort 6 mål ihop. Alltså hela 20 % fler än du skriver, men det är klart......det blir ju inte riktigt bra för det.
Zico

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna